Joom!Fish config error: Default language is inactive!
 
Please check configuration, try to use first active language

Θερινό Σχολείο Βιολογίας 2013

Θέματα Εξετάσεων Πανελλήνιου Διαγωνισμου Βιολογίας 2015

Ημερομηνία Διεξαγωγής: 31-1-2015 Α΄Λυκείου Β΄Λυκείου Γ΄Λυκείου

Ευρωπαϊκές μέρες πολιτιστικής κληρονομιάς - Μουσειακή Εκπαίδευση

Στο πλαίσιο των «Ευρωπαϊκών ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς» εκπαιδευτικοί από το 2ο και 3ο ΓΕ.Λ. Γιαννιτσών επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας, την Κυριακή 28/9/2014 και παρακολούθησαν ξενάγηση από τον Αρχαιολόγο Παύλο Χρυσοστόμου στην περιοδική Έκθεση με θέμα «Μακεδονικοί Θησαυροί» στην Πέλλα και τη Φιλόλογο του 3ου ΓΕ.Λ. Γιαννιτσών Κατερίνα Ευσταθίου στις θεματικές ενότητες του υπόλοιπου Μουσείου. Η δράση εντάσσεται στο τοπικό Δίκτυο «Μουσειακή Εκπαίδευση» και σε δραστηριότητες ανατροφοδότησης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius: Regio-M.E.T «Μουσειακή Εκπαίδευση για εφήβους».

Πρωτιά του σχολείου μας στον 2ο Διαγώνισμο Δημιουργικών Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών

Συγχαρητήρια στους μαθητές του σχολείου μας για την διάκρισή τους στον 2ο Διαγωνισμό Δημιουργικών Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών, ο οποίος διεξήχθη στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης. Συγχαρητήρια και στις καθηγήτριες του σχολείου μας Λάζου Γεωργία και Χλωρού Εύη που ανέλαβαν την προετοιμασία των μαθητών. Οι μαθητές Πασχούδη Κυριακή, Δομινάρη Ασημίνα και Ασβεστάς Χρήστος κατέκτησαν το 1ο βραβείο στην Χημεία. Οι μαθήτριες Πατσάνη Ζωή, Κουρκουτίδου Μαρία και Γκανάκα Κατερίνα κατέκτησαν το 3ο βραβείο στην Φυσική.

Πανελληνιος Διαγωνισμος Βιολογιας 2014

Οι μαθητές του σχολείου μας που διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας 2014 (http://www.pdbio.gr): Μαθητές Β΄ Λυκείου: Δομινάρη Ασημίνα 7η με 92.5% (περνάει στην επόμενη φάση) Πασχούδη Κυριακή 15η με 88% Πατσάνη Ζωή 26η με 81% Ασβεστάς Χρήστος 76ος με 33% Μαθητές Γ΄ Λυκείου: Φρακάση Σταυρούλα 43η με 67%

Τέταρτη θέση του Σχολείου μας στην Πανελλήνια Φάση του Διαγωνισμού Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών (EUSO 2014)

Οι μαθητές του σχολείου μας εκπροσώπησαν επάξια το Ν. Πέλλας στην Πανελλήνια Φάση του Διαγωνισμού Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών, που διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη, στις 25 Ιανουαρίου 2014, στο πλαίσιο της 12ης Ευρωπαϊκής Ολυμπιάδας Επιστημών (EUSO 2014). Η ομάδα κατέκτησε την 4η θέση (με διαφορά μόνο 2 μοριών από την ομάδα της 3ης θέσης). Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές - μέλη της ομάδας Ασβεστά Χρήστο, Δομινάρη Ασημίνα, Πασχούδη Κυριακή και στους εκπαιδευτικούς που τους προετοίμασαν: Λάζου Γεωργία (Βιολόγος), Λάππα Ιωάννη (Χημικός), Κανσίζογλου Αβραάμ (Χημικός), Χλωρού Ευμορφία (Φυσικός). Φωτογραφίες .sig_cont

Ενημέρωση για το Νέο Λύκειο

Παρουσίαση για το Νέο Λύκειο http://3lyk-giann.pel.sch.gr/files/anakoinwseis/Neo_Lykeio.pdf

Βράβευση μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας στην απολογιστική εκδήλωση Δ.Δ.Ε. Πέλλας (2012-2013)

Μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας βραβεύτηκαν στην απολογιστική εκδήλωση σχολικού έτους 2012-2013 της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20/06/2013 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Νομαρχίας (Έδεσσα). Φωτογραφίες .sig_cont

Κάτι ψήνεται

Στις 26-4-2013, οι μαθητές της ερευνητικής εργασίας με θέμα "Κάτι ψήνεται" με τη βοήθεια των καθηγητών του σχολείου παρέθεσαν γεύμα προς τιμή των Ιταλών εταίρων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Εκπαίδευσης Comenius Regio με τίτλο «Museum Education for Teens-M.E.T» που φιλοξενήθηκαν στο χώρο του σχολείου μας.   Φωτογραφίες από την εκδήλωση .sig_cont

Υποδοχή Ιταλών εταίρων στα πλαίσια του προγράμματος "Museum Education for Teens-M.E.T"

    Η Δ.Δ.Ε Πέλλας ως συντονιστικό ίδρυμα στο πλαίσιο του διμερούς Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Εκπαίδευσης Comenius Regio με τίτλο «Museum Education for Teens-M.E.T» και με εταίρο το Δήμο Μπάρι, Ιταλίας, καλωσόρισε μαζί με το σχολείο μας την Παρασκευή 26 Απριλίου 2013 τους Ιταλούς εταίρους στο χώρο του σχολείου μας. Οι διοργανωτές και οι εταίροι μέσα σε ένα άριστο κλίμα συνεργασίας συζήτησαν και μοιράστηκαν τις δράσεις που υλοποιούνται τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές για τη Μουσειακή Εκπαίδευση αλλά και για τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Η επίσκεψη στο σχολείο ολοκληρώθηκε με μουσική και φαγητό που ετοίμασε η ομάδα της ερευνητικής...

012345678

Ανακοινωσεις

e-Γονεις

Ειδησεις

Συνδεσμοι

Θερινό Σχολείο Βιολογίας 2013

Πίνακες Θερμίδων Πουλερικών (Εργασία μαθητών)

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Λάζου Γεωργία  

pdf

Κατάλογος Ψαριών (Εργασία μαθητών)

Συνεργάστηκαν οι μαθητές: Ασβεστάς Χρήστος, Νεοκοσμίδου Μαρία-Σιμώνη, Πασχούδη Κυριακή, Σκόντα Αναστασις

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Λάζου Γεωργία  

pdf

Loading ...

Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα (Εργασία μαθητών)

sen1   

Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα ή σεξουαλικώς μεταδιδόμενες ασθένειες ή αφροδίσια νοσήματα ονομάζονται ασθένειες ή μολύνσεις οι οποίες μεταδίδονται από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω της ανθρώπινης σεξουαλικής συμπεριφοράς, συμπεριλαμβανομένων του στοματικού και του πρωκτικού σεξ. Η συνεχής αλλαγή ερωτικών συντρόφων, το σεξ χωρίς προφύλαξη ξύπνησαν ξεχασμένα αφροδίσια νοσήματα, ενώ παράλληλα παρατηρείται και έξαρση των ιογενών, σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων, όπως είναι: ο έρπητας των γεννητικών οργάνων, οι HPV λοιμώξεις (τα κονδυλώματα), το AIDS, οι ηπατίτιδες Β και C Μέχρι την δεκαετία του 1990, τα ΣΜΝ ήταν ευρέως γνωστά ως αφροδίσια νοσήματα (venereal diseases). Το επίθετο “αφροδίσιος” προέρχεται από το όνομα Αφροδίτη (Venereal από το λατινικό Venus), που ήταν η αρχαιοελληνική και ρωμαϊκή θεά του έρωτα . Κοινωνική νόσος ήταν ένας άλλος ευφημισμός.

 

Read more...

Γιαούρτι - Βακτήρια - Γαλακτικό Οξύ - Ζύμωση

Τα βακτήρια είναι μονοκύτταροι οργανισμοί. Τις περισσότερες φορές, κατά τον μεταβολισμό τους, παράγουν ένα ή περισσότερα είδη οξέων. Μερικά βακτήρια χρησιμοποιούνται σε αντιδράσεις ζύμωσης για την παραγωγή τροφίμων .Συχνό αποτέλεσμα της ζύμωσης είναι η παραγωγή γαλακτικού οξέος. Το γαλακτικό οξύ είναι αυτό που χαρίζει σε τέτοια τρόφιμα μια χαρακτηριστική γεύση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τροφίμου που παράγεται με ζύμωση είναι το γιαούρτι. Όταν προσθέσουμε τέτοια βακτήρια στο γάλα, αυτά τρέφονται με το γαλακτοσάκχαρο (λακτόζη)  και παράγουν γαλακτικό οξύ. Η συσσώρευση γαλακτικού οξέως στο γάλα έχει ως αποτέλεσμα τα μεταβολή στη γεύση του (πιο ξινό) και την υφή του (πιο παχύ). Αυτό οφείλεται στην μετουσίωση των πρωτεϊνών, οι οποίες πήζουν και δίνουν μια κρεμώδη υφή στο γάλα. Το τελικό προϊόν  που προκύπτει ονομάζεται γιαούρτι.

 

Read more...

Παραγωγή Τυριού

Τι είναι η παστερίωση;

Η αγρότισσα που ξέρει σε ποια κατάσταση υγείας είναι η κατσίκα της και φροντίζει να είναι πάντα καθαρή, μπορεί να διακινδυνέψει να φτιάξει το τυρί της αμέσως μετά το άρμεγμα, χωρίς προηγουμένως να βράσει το γάλα. Παστερίωση γίνεται από τη στιγμή που αρχίζουμε να ζεσταίνουμε το γάλα. Αν βράσει, σκοτώνονται μαζί με τα μικρόβια και όλοι οι μικροοργανισμοί που είναι χρήσιμοι για να γίνει το τυρί νόστιμο. Για να μην αλλοιωθούν τα συστατικά που δίνουν τη φυσική γεύση στο τυρί, ζεσταίνουμε σιγά-σιγά το γάλα μέσα σε ανοξείδωτο καζάνι και ελέγχουμε με ένα θερμόμετρο τη θερμοκρασία και με ένα ρολόι-χρονόμετρο το χρόνο που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί η παστερίωση. Όταν κάνουμε ταχεία (γρήγορη) παστερίωση, η θερμοκρασία είναι πιο ψηλή και ο χρόνος πιο σύντομος. Όταν κάνουμε βραδεία (αργή) παστερίωση η θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή και ο χρόνος πιο πολύς. Ανάλογα με το γάλα μας και το τυρί που θέλουμε να φτιάξουμε επιλέγουμε τι είδους παστερίωση κάνουμε. Η ταχεία παστερίωση εφαρμόζεται στα εμφιαλωμένα γάλατα και στα εργοστάσια παραγωγής τυριών όπου 'ο χρόνος είναι χρήμα...'.
Είναι μεγάλο πλεονέκτημα για ένα τυροκομείο να βρίσκεται κοντά στα λιβάδια που βόσκουν ελεύθερα τα ζώα ή τους χώρους όπου βρίσκονται τα βουτσάσια. Όσο πιο γρήγορα φτάσει το γάλα στο τυροκομείο τόσο περιορίζονται οι κίνδυνοι αλλοίωσής του. Το γάλα είναι ένα ζωντανό, φυσικό προϊόν. Όσο βρίσκεται στο μαστό του υγιούς θηλαστικού δεν περιέχει μικρόβια. Μόλις όμως έρθει σε επαφή με το περιβάλλον (αέρας, ανθρώπινα χέρια, δοχεία μεταφοράς, κ.λπ.) αναπτύσσονται και πολλαπλασιάζονται πολύ γρήγορα διάφοροι ξένοι μικροοργανισμοί. 

Read more...

Βακτήρια γαλακτικού οξέος (Εργασία μαθητών)

Τα βακτήρια του γαλακτικού οξέος (ή οξυγαλακτικά βακτήρια) χρησιμοποιούνται για τη ζύμωση ή την καλλιέργ Τα βακτήρια του γαλακτικού οξέος αναφέρονται σε μια μεγάλη ομάδα ωφέλιμων βακτηρίων, τα οποία έχουν παρόμοιες ιδιότητες και παράγουν γαλακτικό οξύ ως το τελικό προϊόν της ζύμωσης. Είναι ευρέως διαδεδομένα στη φύση, ενώ βρίσκονται και στο πεπτικό μας σύστημα. Παρόλο που είναι γνωστά κυρίως για τον ρόλο τους στην παρασκευή ζυμωμένων γαλακτοκομικών προϊόντων, χρησιμοποιούνται επίσης στην παρασκευή πίκλας λαχανικών, κρασιού, στο ψήσιμο και στην αλιπάστωση του ψαριού, του κρέατος και των λουκάνικων.
Χωρίς να κατανοούν την επιστημονική βάση, οι άνθρωποι, χιλιάδες χρόνια πριν, χρησιμοποιούσαν τα βακτήρια του γαλακτικού οξέος για να παράγουν οξυνισμένα τρόφιμα με βελτιωμένες ιδιότητες συντήρησης και με χαρακτηριστική γεύση και υφή, διαφορετικές από το πρωτότυπο τρόφιμο.
εια τροφίμων εδώ και τουλάχιστον 4000 χρόνια. Χρησιμοποιούνται συγκεκριμένα στα προϊόντα ζύμωσης του γάλακτος σε όλο τον κόσμο, όπως στο γιαούρτι, το τυρί, το βούτυρο, το βουτυρόγαλα, το κεφίρ και το κουμίς.

Read more...

Page 2 of 4