Joom!Fish config error: Default language is inactive!
 
Please check configuration, try to use first active language

Θερινό Σχολείο Βιολογίας 2013

Θέματα Εξετάσεων Πανελλήνιου Διαγωνισμου Βιολογίας 2015

Ημερομηνία Διεξαγωγής: 31-1-2015 Α΄Λυκείου Β΄Λυκείου Γ΄Λυκείου

Ευρωπαϊκές μέρες πολιτιστικής κληρονομιάς - Μουσειακή Εκπαίδευση

Στο πλαίσιο των «Ευρωπαϊκών ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς» εκπαιδευτικοί από το 2ο και 3ο ΓΕ.Λ. Γιαννιτσών επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας, την Κυριακή 28/9/2014 και παρακολούθησαν ξενάγηση από τον Αρχαιολόγο Παύλο Χρυσοστόμου στην περιοδική Έκθεση με θέμα «Μακεδονικοί Θησαυροί» στην Πέλλα και τη Φιλόλογο του 3ου ΓΕ.Λ. Γιαννιτσών Κατερίνα Ευσταθίου στις θεματικές ενότητες του υπόλοιπου Μουσείου. Η δράση εντάσσεται στο τοπικό Δίκτυο «Μουσειακή Εκπαίδευση» και σε δραστηριότητες ανατροφοδότησης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius: Regio-M.E.T «Μουσειακή Εκπαίδευση για εφήβους».

Πρωτιά του σχολείου μας στον 2ο Διαγώνισμο Δημιουργικών Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών

Συγχαρητήρια στους μαθητές του σχολείου μας για την διάκρισή τους στον 2ο Διαγωνισμό Δημιουργικών Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών, ο οποίος διεξήχθη στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης. Συγχαρητήρια και στις καθηγήτριες του σχολείου μας Λάζου Γεωργία και Χλωρού Εύη που ανέλαβαν την προετοιμασία των μαθητών. Οι μαθητές Πασχούδη Κυριακή, Δομινάρη Ασημίνα και Ασβεστάς Χρήστος κατέκτησαν το 1ο βραβείο στην Χημεία. Οι μαθήτριες Πατσάνη Ζωή, Κουρκουτίδου Μαρία και Γκανάκα Κατερίνα κατέκτησαν το 3ο βραβείο στην Φυσική.

Πανελληνιος Διαγωνισμος Βιολογιας 2014

Οι μαθητές του σχολείου μας που διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας 2014 (http://www.pdbio.gr): Μαθητές Β΄ Λυκείου: Δομινάρη Ασημίνα 7η με 92.5% (περνάει στην επόμενη φάση) Πασχούδη Κυριακή 15η με 88% Πατσάνη Ζωή 26η με 81% Ασβεστάς Χρήστος 76ος με 33% Μαθητές Γ΄ Λυκείου: Φρακάση Σταυρούλα 43η με 67%

Τέταρτη θέση του Σχολείου μας στην Πανελλήνια Φάση του Διαγωνισμού Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών (EUSO 2014)

Οι μαθητές του σχολείου μας εκπροσώπησαν επάξια το Ν. Πέλλας στην Πανελλήνια Φάση του Διαγωνισμού Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών, που διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη, στις 25 Ιανουαρίου 2014, στο πλαίσιο της 12ης Ευρωπαϊκής Ολυμπιάδας Επιστημών (EUSO 2014). Η ομάδα κατέκτησε την 4η θέση (με διαφορά μόνο 2 μοριών από την ομάδα της 3ης θέσης). Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές - μέλη της ομάδας Ασβεστά Χρήστο, Δομινάρη Ασημίνα, Πασχούδη Κυριακή και στους εκπαιδευτικούς που τους προετοίμασαν: Λάζου Γεωργία (Βιολόγος), Λάππα Ιωάννη (Χημικός), Κανσίζογλου Αβραάμ (Χημικός), Χλωρού Ευμορφία (Φυσικός). Φωτογραφίες .sig_cont

Ενημέρωση για το Νέο Λύκειο

Παρουσίαση για το Νέο Λύκειο http://3lyk-giann.pel.sch.gr/files/anakoinwseis/Neo_Lykeio.pdf

Βράβευση μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας στην απολογιστική εκδήλωση Δ.Δ.Ε. Πέλλας (2012-2013)

Μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας βραβεύτηκαν στην απολογιστική εκδήλωση σχολικού έτους 2012-2013 της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20/06/2013 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Νομαρχίας (Έδεσσα). Φωτογραφίες .sig_cont

Κάτι ψήνεται

Στις 26-4-2013, οι μαθητές της ερευνητικής εργασίας με θέμα "Κάτι ψήνεται" με τη βοήθεια των καθηγητών του σχολείου παρέθεσαν γεύμα προς τιμή των Ιταλών εταίρων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Εκπαίδευσης Comenius Regio με τίτλο «Museum Education for Teens-M.E.T» που φιλοξενήθηκαν στο χώρο του σχολείου μας.   Φωτογραφίες από την εκδήλωση .sig_cont

Υποδοχή Ιταλών εταίρων στα πλαίσια του προγράμματος "Museum Education for Teens-M.E.T"

    Η Δ.Δ.Ε Πέλλας ως συντονιστικό ίδρυμα στο πλαίσιο του διμερούς Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Εκπαίδευσης Comenius Regio με τίτλο «Museum Education for Teens-M.E.T» και με εταίρο το Δήμο Μπάρι, Ιταλίας, καλωσόρισε μαζί με το σχολείο μας την Παρασκευή 26 Απριλίου 2013 τους Ιταλούς εταίρους στο χώρο του σχολείου μας. Οι διοργανωτές και οι εταίροι μέσα σε ένα άριστο κλίμα συνεργασίας συζήτησαν και μοιράστηκαν τις δράσεις που υλοποιούνται τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές για τη Μουσειακή Εκπαίδευση αλλά και για τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Η επίσκεψη στο σχολείο ολοκληρώθηκε με μουσική και φαγητό που ετοίμασε η ομάδα της ερευνητικής...

012345678

Ανακοινωσεις

e-Γονεις

Ειδησεις

Συνδεσμοι

Θερινό Σχολείο Βιολογίας 2013

Ο μυελός των οστών (Εργασία μαθητών)

 

Ο μυελός των οστών είναι ένας μαλακός, λιπώδης ιστός, ο οποίος βρίσκεται στο εσωτερικό οστών – όπως το στέρνο (στο μέσο του στέρνου), η πύελος και το μηριαίο οστό. Ο ινώδης ιστός στο μυελό των οστών υποστηρίζει τα αρχέγονα βλαστικά κύτταρα, τα οποία είναι μεγάλα, «πρωτόγονα», αδιαφοροποίητα κύτταρα. Τα βλαστικά κύτταρα διαφοροποιούνται για να γίνουν ένα συγκεκριμένο είδος κυττάρων – π.χ. λευκοκύτταρα, ερυθροκύτταρα ή αιμοπετάλια. Φυσιολογικά, μόνο ώριμα κύτταρα απελευθερώνονται από το μυελό των οστών στην κυκλοφορία του αίματος.

Read more...

Χρώμα Δέρματος (Εργασία μαθητών)

Γιατί μαυρίζουμε στην παραλία; Γιατί στην Αφρική είναι οι άνθρωποι τόσο μαύροι; Γιατί στα βόρεια είναι τόσο λευκοί; Και αν πούμε ότι η διαφορά οφείλεται σε μετάλλαξη και φυσική επιλογή, γιατί συνέφερε άλλους να είναι λευκοί και άλλους να είναι μαύροι; Τα χρώματα των ανθρώπινων φυλών, δεν έχουν καμία σχέση με τους δήθεν "πολύχρωμους" γιους του Νώε, που σχεδιάζουν διάφοροι Δημιουργιστές, ώστε να εξηγήσουν την χρωματική ποικιλία της ανθρωπότητας. Άλλωστε ο Κατακλυσμός ήταν τοπικός, και ο χρόνος είναι πολύ μικρός για τόσες αλλαγές. Η χρωματική ποικιλία της ανθρωπότητας, οφείλεται σε εντελώς διαφορετικούς λόγους: Στη Φυσική Επιλογή, που είναι το κατευθυντήριο πρόγραμμα της Εξέλιξης. Στη συνέχεια θα δούμε τους εξελικτικούς λόγους που οδήγησαν τη φυσική επιλογή να διαφοροποιήσει το χρώμα των ανθρώπων ανάλογα με την ηλιοφάνεια της περιοχής διαμονής τους. Φυσικά όπως θα δείτε, υπάρχουν όλοι οι απαραίτητοι εξελικτικοί λόγοι για τη διαφοροποίηση αυτή, και αποτελούν μία ακόμα απόδειξη για την συνεχιζόμενη δράση της Φυσικής Επιλογής στον άνθρωπο.

Ορισμένα παραδείγματα της ποικιλοχρωμίας που εμφανίζει το ανθρώπινο δέρμα. Mια Αφρικανή της νότιας Σαχάρας, ένας Ινδός, μια νότια Ευρωπαία και μια βόρεια Ευρωπαία.

derma1

Read more...

Απομόνωση DNA

Για να απομονώσουμε DNA είναι αναγκαίο να σπάσουμε την πυρηνική μεμβράνη. Η μεμβράνη αποτελείται από φωσφολιπίδια (μόρια γλυκερόλης και τρία μόρια λιπαρών οξέων). Οι μεμβράνες διαλύονται με απορρυπαντικό. Χρησιμοποιούμε αλάτι για να απομακρύνουμε τις πρωτεΐνες στις οποίες είναι τυλιγμένο το DNΑ. Με την προσθήκη αλατιού πετυχαίνουμε να προσκολληθούν τα ιόντα του νατρίου με τα φωσφορικά ιόντα, προκριμένου να γίνει η συμπύκνωση του DNA. Συμπύκνωση είναι η διαδικασία σχηματισμού ενός μακρομορίου από τα μονομερή του που είναι τα νουκλεοτίδια. Αυτά συνδέονται μεταξύ τους με ομοιοπολικό δεσμό που λέγεται φωσφοδιεστερικός δεσμός . Κατά την συμπύκνωση το ένα μονομερές χάνει ένα άτομο υδρογόνου, ενώ το άλλο μια υδροξυλομάδα, αφαιρείται δηλαδή ένα μόριο νερού.

Το απορρυπαντικό δεν θα πρέπει να είναι σκούρο. Το DNA το τοποθετούμε σε 4-5 σωλήνες.

Read more...

Δράση Ενζύμων

ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΤΑΛΑΣΗΣ ΣΤΟ ΣΥΚΩΤΙ

Σκοπός του πειράματος είναι να δείξουμε την παρουσία του ενζύμου καταλάση μέσα στα κύτταρα και ότι τα ένζυμα που υπάρχουν και δρουν μέσα στους οργανισμούς επιταχύνουν τις χημικές αντιδράσεις.

 

ΥΛΙΚΑ

Συκώτι

Οξυζενέ

Δοκιμαστικοί σωλήνες

Νυστέρι

Λαβίδα

 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ

Κόβουμε μικρό κομμάτι συκωτιού και το βάζουμε μέσα σε δοκιμαστικό σωλήνα. Προσθέτουμε οξυζενέ. Παρατηρούμε μαζική έκλυση φυσαλίδων που οδηγούν σε αφρισμό. Μπορούμε να συλλέξουμε αέριο και να κάνουμε ανίχνευσή του. Αποδεικνύοντας με μισοσβησμένη παρασχίδα ξύλου που αναφλέγεται ζωηρά ότι είναι οξυγόνο.

Read more...

Πώς "πιάνουμε" το προζύμι (Εργασία μαθητών)

Το καλοκαίρι είναι η πιο εύκολη εποχή για να "πιάσουμε" προζύμι λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας περιβάλλοντος, η οποία επιταχύνει την διαδικασία. Βέβαια το χειμώνα η διαδικασία δεν είναι διαφορετική, απλά παίρνει λίγο παραπάνω χρόνο. Από την στιγμή που θα έχουμε μια υγιή καλλιέργεια, το προζύμι μπορεί να διατηρηθεί αρκετά εύκολα και όποτε το χρειαστούμε μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε μετά από ένα μικρό φρεσκάρισμα.

Γενικά, υπάρχουν πολλοί παραδοσιακοί τρόποι για να "πιάσουμε" προζύμι, κάποιοι έχουν λογική, αλλά οι περισσότεροι είναι γεμάτοι προκαταλήψεις και είναι, είτε ανούσιοι, είτε καταλήγουν σε μέτριας ποιότητας προζύμι. Για να πιάσουμε το προζύμι, πρέπει να δημιουργήσουμε κατάλληλες συνθήκες, ώστε να αναπτυχθούν οι επιθυμητοί μικροοργανισμοί. Όπως στους περισσότερους μικροοργανισμούς, οι συνθήκες αυτές είναι η υγρασία και το κατάλληλο θρεπτικό, ή αλλιώς φαγητό. 

Read more...

Μετουσίωση πρωτεϊνών

A. ΣΚΟΠΟΙ

1. Η κατανόηση της σημασίας των δεσμών ανάμεσα στις πλευρικές ομάδες για τη στερεοδιάταξη των πρωτεϊνών.
2. Να διαπιστώσουν οι μαθητές ότι η μετουσιωμένη πρωτεΐνη έχει χάσει την λειτουργικότητά της.


B. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
Οι πρωτεΐνες είναι μεγάλες και πολύπλοκες οργανικές ενώσεις (μακρομοριακές - πολυμερή), τις οποίες τις ταξινομούμε με κριτήριο την λειτουργία τους, σε δομικές (αποτελούν δομικά υλικά του κυττάρου, π.χ. το ασπράδι του αυγού που περιέχει την πρωτεΐνη αλβουμίνη) και λειτουργικές (συμβάλλουν σε κάποιες λειτουργίες, π.χ. τα ένζυμα). Οι δομικοί λίθοι (τα μονομερή των πρωτεϊνών) είναι τα αμινοξέα. Έχουν προσδιοριστεί πάνω από 170 αμινοξέα, από τα οποία μόνο 20 αποτελούν το συστατικό των πρωτεϊνών. Τα διαδοχικά αμινοξέα συνδέονται μεταξύ τους με πεπτιδικό δεσμό και σχηματίζουν πολυπεπτιδικές αλυσίδες.

Read more...

Page 3 of 4