Joom!Fish config error: Default language is inactive!
 
Please check configuration, try to use first active language

Υλικό από το πρόγραμμα Comenius 2007

Θέματα Εξετάσεων Πανελλήνιου Διαγωνισμου Βιολογίας 2015

Ημερομηνία Διεξαγωγής: 31-1-2015 Α΄Λυκείου Β΄Λυκείου Γ΄Λυκείου

Ευρωπαϊκές μέρες πολιτιστικής κληρονομιάς - Μουσειακή Εκπαίδευση

Στο πλαίσιο των «Ευρωπαϊκών ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς» εκπαιδευτικοί από το 2ο και 3ο ΓΕ.Λ. Γιαννιτσών επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας, την Κυριακή 28/9/2014 και παρακολούθησαν ξενάγηση από τον Αρχαιολόγο Παύλο Χρυσοστόμου στην περιοδική Έκθεση με θέμα «Μακεδονικοί Θησαυροί» στην Πέλλα και τη Φιλόλογο του 3ου ΓΕ.Λ. Γιαννιτσών Κατερίνα Ευσταθίου στις θεματικές ενότητες του υπόλοιπου Μουσείου. Η δράση εντάσσεται στο τοπικό Δίκτυο «Μουσειακή Εκπαίδευση» και σε δραστηριότητες ανατροφοδότησης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius: Regio-M.E.T «Μουσειακή Εκπαίδευση για εφήβους».

Πρωτιά του σχολείου μας στον 2ο Διαγώνισμο Δημιουργικών Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών

Συγχαρητήρια στους μαθητές του σχολείου μας για την διάκρισή τους στον 2ο Διαγωνισμό Δημιουργικών Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών, ο οποίος διεξήχθη στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης. Συγχαρητήρια και στις καθηγήτριες του σχολείου μας Λάζου Γεωργία και Χλωρού Εύη που ανέλαβαν την προετοιμασία των μαθητών. Οι μαθητές Πασχούδη Κυριακή, Δομινάρη Ασημίνα και Ασβεστάς Χρήστος κατέκτησαν το 1ο βραβείο στην Χημεία. Οι μαθήτριες Πατσάνη Ζωή, Κουρκουτίδου Μαρία και Γκανάκα Κατερίνα κατέκτησαν το 3ο βραβείο στην Φυσική.

Πανελληνιος Διαγωνισμος Βιολογιας 2014

Οι μαθητές του σχολείου μας που διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας 2014 (http://www.pdbio.gr): Μαθητές Β΄ Λυκείου: Δομινάρη Ασημίνα 7η με 92.5% (περνάει στην επόμενη φάση) Πασχούδη Κυριακή 15η με 88% Πατσάνη Ζωή 26η με 81% Ασβεστάς Χρήστος 76ος με 33% Μαθητές Γ΄ Λυκείου: Φρακάση Σταυρούλα 43η με 67%

Τέταρτη θέση του Σχολείου μας στην Πανελλήνια Φάση του Διαγωνισμού Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών (EUSO 2014)

Οι μαθητές του σχολείου μας εκπροσώπησαν επάξια το Ν. Πέλλας στην Πανελλήνια Φάση του Διαγωνισμού Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών, που διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη, στις 25 Ιανουαρίου 2014, στο πλαίσιο της 12ης Ευρωπαϊκής Ολυμπιάδας Επιστημών (EUSO 2014). Η ομάδα κατέκτησε την 4η θέση (με διαφορά μόνο 2 μοριών από την ομάδα της 3ης θέσης). Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές - μέλη της ομάδας Ασβεστά Χρήστο, Δομινάρη Ασημίνα, Πασχούδη Κυριακή και στους εκπαιδευτικούς που τους προετοίμασαν: Λάζου Γεωργία (Βιολόγος), Λάππα Ιωάννη (Χημικός), Κανσίζογλου Αβραάμ (Χημικός), Χλωρού Ευμορφία (Φυσικός). Φωτογραφίες .sig_cont

Ενημέρωση για το Νέο Λύκειο

Παρουσίαση για το Νέο Λύκειο http://3lyk-giann.pel.sch.gr/files/anakoinwseis/Neo_Lykeio.pdf

Βράβευση μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας στην απολογιστική εκδήλωση Δ.Δ.Ε. Πέλλας (2012-2013)

Μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας βραβεύτηκαν στην απολογιστική εκδήλωση σχολικού έτους 2012-2013 της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20/06/2013 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Νομαρχίας (Έδεσσα). Φωτογραφίες .sig_cont

Κάτι ψήνεται

Στις 26-4-2013, οι μαθητές της ερευνητικής εργασίας με θέμα "Κάτι ψήνεται" με τη βοήθεια των καθηγητών του σχολείου παρέθεσαν γεύμα προς τιμή των Ιταλών εταίρων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Εκπαίδευσης Comenius Regio με τίτλο «Museum Education for Teens-M.E.T» που φιλοξενήθηκαν στο χώρο του σχολείου μας.   Φωτογραφίες από την εκδήλωση .sig_cont

Υποδοχή Ιταλών εταίρων στα πλαίσια του προγράμματος "Museum Education for Teens-M.E.T"

    Η Δ.Δ.Ε Πέλλας ως συντονιστικό ίδρυμα στο πλαίσιο του διμερούς Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Εκπαίδευσης Comenius Regio με τίτλο «Museum Education for Teens-M.E.T» και με εταίρο το Δήμο Μπάρι, Ιταλίας, καλωσόρισε μαζί με το σχολείο μας την Παρασκευή 26 Απριλίου 2013 τους Ιταλούς εταίρους στο χώρο του σχολείου μας. Οι διοργανωτές και οι εταίροι μέσα σε ένα άριστο κλίμα συνεργασίας συζήτησαν και μοιράστηκαν τις δράσεις που υλοποιούνται τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές για τη Μουσειακή Εκπαίδευση αλλά και για τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Η επίσκεψη στο σχολείο ολοκληρώθηκε με μουσική και φαγητό που ετοίμασε η ομάδα της ερευνητικής...

012345678

Ανακοινωσεις

e-Γονεις

Ειδησεις

Συνδεσμοι

Μαθητές από τη Σλοβακία στα Γιαννιτσά

 

Ομάδα 15 μαθητών και 2 καθηγητών από τη Σλοβακία φιλοξενήθηκε στα Γιαννιτσά από 5/3/07 έως 19/3/07 στα πλαίσια του κοινοτικού προγράμματος ΣΩΚΡΑΤΗΣ COMENIUS 1 με θέμα: « Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΩΣ ΣΥΝΔΕΤΙΚΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ - ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ».Αντίστοιχα Έλληνες μαθητέσ της πρώτης και δευτέρας τάξης του 3ου Γενικού Λυκείου Γιαννιτσών φιλοξενήθηκαν στο Vrutky της Σλοβακίας από 10/4/2007 έως 23/42007. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εκμάθησης γλωσσών την υλοποίηση του οποίου ανέλαβε το 3ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών σε σύμπραξη με το Gymnazium Vrutky(Slovak Republic).Το 3ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών έχοντας ενεργό συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, προσανατολίζεται στο στόχο του ανοίγματος του σχολείου στην τοπική κοινωνία. Την πολιτική του σχολείου σε αυτόν τον τομέα ορίζει ο Διευθυντής, κ. Πετρίδης Γεώργιος, ο οποίος όρισε ως υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος την κα Βαβουλίδου Ειρήνη.

Οι συγκεκριμένοι στόχοι του προγράμματος είναι η χρήση της Αγγλικής γλώσσας ως μέσου κατανόησης της ιστορίας, του πολιτισμού, των ηθών και εθίμων των δυο χωρών(Ελλάδα-Σλοβακία) με διαφορετική πορεία στην ευρωπαϊκή ιστορία. Ο αναμενόμενος αντίκτυπος είναι η συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή προοπτική τόσο του σχολείου όσο και της τοπικής κοινωνίας. Οι καθηγητές και οι μαθητές μέσα από τέτοιου είδους προγράμματα μαθαίνουν να συνεργάζονται με άτομα διαφορετικής εθνικότητας και νοοτροπίας. Το σημαντικότερο είναι ότι μέσα από την εξέταση ενός ιστορικού γεγονότος (διάδοση του κυριλλικού αλφάβητου) που αφορά και τα δυο κράτη, οι συμμετέχοντες μπορούν να κατανοήσουν τη διαφορετική σημασία που έχει αυτό στους δυο λαούς και να αντιληφθούν έτσι τον τρόπο που η ιστορία διαμορφώνει εθνικές συνειδήσεις.

Το πρόγραμμα ασχολήθηκε με σημαντικά ιστορικά γεγονότα της Ελλάδας και της Σλοβακίας. Σκοπό είχε να εξετάσει σε ποιο βαθμό η ελληνική ιστορία επηρέασε την ιστορία της Σλοβακίας. Η μεγαλύτερη έμφαση δόθηκε συγκεκριμένα στην ιστορική περίοδο κατά την οποία οι αδερφοί Κύριλλος και Μεθόδιος ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη έφτασαν στη Σλοβακία ως ιεραπόστολοι και έδωσαν στους Σλοβάκους το αλφάβητο και το Χριστιανισμό. Οι Έλληνες και οι Σλοβάκοι μαθητές μέσα από το Πρόγραμμα έμαθαν την ιστορία μέσα από τη χρήση νέων τεχνολογιών, μέσα από εκδηλώσεις που οργανώθηκαν από κοινού και μέσα από τη συγγραφή σεναρίου, το οποίο ,αφού έγραψαν ,το έπαιξαν στη σκηνή. Στο σχέδιο χρησιμοποιήθηκαν νέες τεχνολογίες για την επικοινωνία των μαθητών, οι οποίοι ,πριν συναντηθούν από κοντά, είχαν ήδη επικοινωνία μεταξύ τους μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Η γλώσσα επικοινωνίας ανάμεσα στις δύο χώρες ήταν η αγγλική, αλλά έγινε και προσπάθεια να γνωρίσουν τα παιδιά κάποιες λέξεις και εκφράσεις από την ελληνική και τη σλοβακική γλώσσα αντίστοιχα. Η προσπάθεια αυτή κατέληξε στην κατάρτιση ενός ελληνοσλοβακικού λεξικού, προϊόν της από κοινού εργασίας των μαθητών.

Οι δραστηριότητες του προγράμματος ξεκίνησαν από τον Σεπτέμβριο του 2006,όταν η υπεύθυνη καθηγήτρια από τη Σλοβακία, κα Adriana Jakubvkova, επισκέφτηκε τα Γιαννιτσά προκειμένου να οργανώσει τις λεπτομέρειες του προγράμματος με την υπεύθυνη καθηγήτρια από την Ελλάδα, κα Βαβουλίδου Ειρήνη, (προγραμματισμός του σχεδίου, συνάντηση, συζήτηση και γνωριμία με το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου). Μερικές από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της παραμονής της στην Ελλάδα ήταν οι εξής:

  1. Eνημέρωση των καθηγητών του 3ου Γενικού Λυκείου σχετικά με τους στόχους του προγράμματος από την υπεύθυνη καθηγήτρια από την Σλοβακία

  2. Επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο της αρχαίας Πέλλας και περιήγηση στον υπαίθριο αρχαιολογικό χώρο

  3. Επίσκεψη στο βυζαντινό μουσείο της Θεσσαλονίκης

  4. Επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο της Θεσσαλονίκης.

  5. Επίσκεψη στην εκκλησία του Κύριλλου και του Μεθοδίου στην Θεσσαλονίκη.

  6. Περίπατος στην παραλία της Θεσσαλονίκης

 

Αντίστοιχη επίσκεψη στο Gymnazium του Vrutky,στη Σλοβακία, πραγματοποίησε και η υπεύθυνη καθηγήτρια από την Ελλάδα, κα Βαβουλίδου Ειρήνη, τον Οκτώβριο του 2006, προκειμένου να οργανώσει τις λεπτομέρειες του προγράμματος με την υπεύθυνη καθηγήτρια από τη Σλοβακία. Μερικές από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στη Σλοβακία το διάστημα αυτό ήταν οι εξής:

  1. Επίσημη υποδοχή στο Σχολείο (εικ. 9, 10, 10Α).

  2. Υποδοχή από το διευθυντή του Σχολείου, κ. Milan Marcoviz (εικ. 11).

  3. Παρουσίαση του 3ου Γενικού Λυκείου Γιαννιτσών στους σλοβάκους μαθητές και καθηγητές, από την υπεύθυνη καθηγήτρια από την Ελλάδα,κα Βαβουλίδου Ειρήνη (εικ. 12).

  4. Συνεντεύξεις σχετικές με το πρόγραμμα σε τοπικές εφημερίδες και σε τηλεοπτικά κανάλια (εικ. 13, 14).

  5. Υποδοχή από το δήμαρχο της πόλης Martin (εικ. 15, 16).

  6. Επίσκεψη στο μουσείο λογοτεχνίας της πόλης Martin

  7. Επίσκεψη στο εθνογραφικό μουσείο στο Martin (εικ. 17).

  8. Επίσκεψη στο υπαίθριο μουσείο της ιστορίας της αρχιτεκτονικής της Σλοβακίας (εικ. 18).

  9. Επίσκεψη στο «σπίτι» της Hana Selinova,συγγραφέα από τη Σλοβακία (εικ. 18Α).

  10. Παρακολούθηση πρότυπων μαθημάτων της αγγλικής και της σλοβακικής γλώσσας και ιστορίας (εικ. 19).

  11. Επίσκεψη στην Bratislava, πρωτεύουσα της Σλοβακίας, και ξενάγηση στο μουσείο ιστορίας της πόλης (εικ. 20 - 22).

 

 

Ενώ οι συναντήσεις των υπεύθυνων καθηγητών είναι σε εξέλιξη και δεδομένου ότι έχουν πλέον σχηματιστεί οι ομάδες των παιδιών που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα (εικ. 21, 22) ξεκινάει η επικοινωνία σλοβάκων και ελλήνων μαθητών και το κέντρο βάρους πέφτει στην ανταλλαγή μέσω διαδικτύου φράσεων και λέξεων που χρησιμοποιούνται συχνά στη μητρική γλώσσα των δύο χωρών. Τα αγγλικά είναι η γλώσσα επικοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα μπαίνουν οι βάσεις για τη δημιουργία του σλοβακο-ελληνικού και ελληνο-σλοβακικού λεξικού.

Ακολουθώντας το χρονοδιάγραμμα, όπως αυτό καταρτίστηκε από τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος, οι μαθητές συγκεντρώνουν πληροφορίες για τις κοινές και/ή σημαντικές στιγμές στην ιστορία των δύο λαών μέσω του διαδικτύου, καθώς και από βιβλιοθήκες. Ιδιαίτερα χρήσιμη στο σημείο αυτό στάθηκε η πρότυπη βιβλιοθήκη που εδράζεται στο 1ο ΤΕΕ Γιαννιτσών και η οποία λειτουργεί κάτω από την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, μετρώντας έναν μεγάλο αριθμό τίτλων. Κεντρικός στόχος παραμένει η συγγραφή σεναρίου με θέμα τα πιο σημαντικά ιστορικά γεγονότα που είναι κοινά για τα δύο έθνη.(Άφιξη του Κύριλλου και του Μεθόδιου στη Σλοβακία, θάνατος του Κύριλλου, άφιξη του Μεθοδίου στη Ρώμη, κτλ).Για την ολοκλήρωση της εργασίας των μαθητών απαραίτητη είναι η συνάντηση τους, οπότε και επισκέπτονται την Ελλάδα στις 5 Μαρτίου.Η παραμονή τους στη χώρα μας για δύο εβδομάδες διευκολύνει την συνέχιση των εργασιών τους, ενώ οι από κοινού δραστηριότητες συντελούν στη σύσφιξη των σχέσεων των παιδιών.

 

Δραστηριότητες στην Ελλάδα από 5 Μαρτίου έως 19 Μαρτίου 2007

  1. Επίσκεψη στο ναό του Κύριλλου και του Μεθοδίου στην Θεσσαλονίκη (εικ. 23).

  2. Επίσκεψη και ξενάγηση στο βυζαντινό και αρχαιολογικό μουσείο της Θεσσαλονίκης, καθώς και στον Λευκό Πύργο(εικ24)

  3. Επίσκεψη στο δήμαρχο της πόλης, κ Παπανικολάου Νικόλαο (εικ. 25).

  4. Επίσκεψη και ξενάγηση στο αρχαιολογικό μουσείο της αρχαίας Πέλλας

  5. Επίσκεψη στην Έδεσσα, περιήγηση στους καταρράκτες της πόλης και παρακολούθηση σχολικών αθλητικών αγώνων

  6. Επίσκεψη στο εργαστήριο ψηφιδωτών της πόλης και δημιουργία ψηφιδωτών από τα παιδιά.

  7. Επίσκεψη στο χωριό Κρανιά για ράφτιγκ, κανό-καγιάκ, τοξοβολία, flying fox (εικ. 26, 27).

  8. Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο Γιαννιτσών, στο μητροπολιτικό ναό της πόλης των Γιαννιτσών καθώς και στο ναό του Αγίου Γεωργίου.

  9. Παρακολούθηση αγιογραφίας σε εργαστήριο που λειτουργεί στην πόλη.

  10. Παρακολούθηση πρότυπου μαθήματος αγγλικής γλώσσας.

  11. Επίσκεψη και ξενάγηση στο κωπηλατικό και περιβαλλοντικό κέντρο του Λουδία (εικ. 28).

  12. Εκμάθηση σκι στο χιονοδρομικό κέντρο του «Βόρας –Καϊμάκτσαλαν» (εικ. 29).

  13. Επίσκεψη στο τοπικό οινοποιείο του κ. Θωμά Λίγα, ξενάγηση στους χώρους και δείπνο με εδέσματα της παραδοσιακή ελληνικής κουζίνας, που ετοίμασαν οι γονείς των μαθητών ,ακούσματα από παραδοσιακά όργανα τα οποία παίζουν μαθητές (εικ. 30, 31).

  14. Επίσκεψη και ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας

  15. Πρόβες για το θεατρικού έργου στο χώρο του θεατρικού εργαστηρίου της πόλης (εικ. 32, 33).

  16. Τελική εκδήλωση στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Γιαννιτσών, παρουσία της προέδρου της ΔΕΠΑΓ (Δημοτική επιχείρηση πολιτιστικής ανάπτυξης Γιαννιτσών), εκπροσώπων του δημοτικού συμβουλίου, γονέων και πολιτών του δήμου Γιαννιτσών, όπου έγινε η τελική παρουσίαση των εργασιών των μαθητών.

  17. Βραδιά αποχαιρετισμού και δείπνο, το οποίο παραχώρησε η ΔΕΠΑΓ στα παιδιά και στους υπεύθυνους του προγράμματος.

 

 

Δραστηριότητες στη Σλοβακία από 10 Απριλίου έως 23 Απριλίου 2007

  1. Υποδοχή των ελλήνων μαθητών από το διευθυντή του σχολείου κ.Milan Marcoviz (εικ. 34, 35, 36).

  2. Υποδοχή ελλήνων μαθητών από το δήμαρχο του Vrutky (εικ. 37).

  3. Επίσκεψη στο «σπίτι» της Hana Selinova,συγγραφέα από τη Σλοβακια (εικ. 38).

  4. Επίσκεψη, ξενάγηση και δείπνο με εδέσματα της παραδοσιακής σλοβακικής κουζίνας στο υπαίθριο μουσείο ιστορίας της σλοβακικής αρχιτεκτονικής (με παραδοσιακή σλοβακική μουσική) (εικ. 39 - 43).

  5. Επίσκεψη στο μουσείο λογοτεχνίας στην πόλη Martin και στη βιβλιοθήκη της πόλης (εικ. 44 - 46).

  6. Επίσκεψη στο Betliar-state house (εικ. 47 - 50)

  7. Επίσκεψη στο Krasna Horka chateau (εικ. 51).

  8. Επίσκεψη στο σπήλαιο Ochtina (εικ. 52 - 54),

  9. Sailing στον ποταμό Vah και επίσκεψη στην πόλη Ζιλίνα (εικ. 55).

  10. Ορειβασία στο βουνό «Μαγκούρα» και «Goulash party»,γεύμα στο βουνό.

  11. Τελική εκδήλωση, ανοιχτή στο κοινό της πόλης ,όπου παρουσιάζεται το θεατρικό έργο με «ηθοποιούς» έλληνες και σλοβάκους μαθητές.Στην εκδήλωση κάθε χώρα παρουσιάζει φωτογραφικό υλικό κ στοιχεία της κουλτούρας της, ενώ έλληνες μαθητές παρουσιάζουν εργασίες σχετικές με την χώρα τους. Η εκδήλωση κλείνει με παραδοσιακούς χορούς της Σλοβακίας και της Ελλάδας (εικ. 56 - 67).

 

 

 

Η ομάδα των σλοβάκων μαθητών (εικ. 10Α)

Η ομάδα μας (εικ. 68 - 70).

Τα παιδιά διασκεδάζουν μαζί (εικ. 71, 72).

Διάδρομος του σχολείου του Vrutky διακοσμημένος με ελληνικά μοτίβα (εικ. 73).